Med en passion för stil och ett kreativt sinne fullt av visuella idéer lär sig studenterna hur man kommunicerar mode genom alla digitala och fysiska kanaler som används i branschen. De lär sig att känna igen, återuppfinna och definiera stilen hos ett plagg, en produkt eller ett varumärke genom inflytelserika bilder.

Med en erkänd utbildning på högsta nivå är de redo att inleda sin karriär som inspirerande stylister och använda sina talanger inom olika områden av modebranschen och den kreativa industrin, bland annat redaktionella inslag, reklamkampanjer, varumärkesimage, modefilmer och förslag till restyling, i tryckta tidskrifter och onlinetidningar och i sociala medier, samt i musikvideor, tv och filmer.

Modestyling 2

Modestyling & multimedia

Fashion Styling & Multimedia Intensive
Ettårsprogram, Milano & Florens. Språk: Engelska.

Den här dynamiska intensivkursen utbildar deltagarna i viktiga tekniska och teoretiska aspekter som rör utvecklingen av kreativt innehåll för mode (fotografi, video, styling och art direction). För dem som har begränsad tid till förfogande fokuserar kursen på visuell kommunikation och undersöker de många olika aspekterna av modestyling, med hjälp av bilder och multimedieinnehåll för att övertyga, inspirera och skapa en känslomässig reaktion.

En modestylists arbete måste vara både strategiskt och kreativt: uppmärksamma den historiska kontexten och kulturen inom modebranschen, aktuella trender och utvecklingen inom branschen, men ändå vara konsekvent i förhållande till kundens uppdrag eller varumärkesidentitet.

Modestyling

Fashion styling
Kandidatutbildning, 3 år. Milano, Florens, Paris & London. Språk: Engelska.

Kursen omfattar nyckelkunskaper inom modetexter, PR- och medieplanering, hantering av modeproduktion, affärsplanering, tidsplanering samt tidsfrister och budgetar för reklam. Kulturstudier om konstens, designens, klädernas och modekulturens historia ger de nödvändiga färdigheterna för att göra en kritisk bedömning. Genom stilanalysen förs form, verklighet och energi in i det visuella rummet – den materiella ”verkligheten” i bildskapandet.

Deltagarna kommer också att lära sig hur man skapar en omedelbart identifierbar och igenkännbar stil för att producera och utveckla livefotograferingar, hantera det team som är involverat i fotograferingsprocessen, bildredigering, scenkonstruktion, stilleben och rörlig bild, belysning, regi och val av smink, hår och accessoarer. De uppmuntras att avkoda stereotyper och tänka på bildpositionering ur ett annat perspektiv för att upptäcka sin egen unika personliga stil.

  • Modestyling och kreativ inriktning
  • Digital styling av reklamtidningar och redaktionella artiklar.
  • Fotografisk komposition
  • Rörlig bild
  • Utveckling av bilder
  • Copywriting, PR och medieplanering
  • Ledning av modeproduktion
  • Sociala medier, bloggande och närvaro i kommersiella medier
  • Kläd- och accessoar-historik
  • Professionell designportfölj
  • Forskningsmetodik
Karriärmöjligheter: modestylist, kreativ chef, konstnärlig ledare, bildkonsult, personlig stylist, trendspanare, visual merchandiser, kreativ konsult, innehållsskapare
Kontakta oss

Modestyling 3

Fashion Styling, Creative Direction & Digital Content

Master, 1 år. Milano, Florens, Paris & London. Språk: Engelska.

Den här 9-månaderskursen utbildar deltagarna till att bli experter på visuell bild, med avancerad kompetensutveckling inom ämnen som: kunskaper om modestyling, digitala modeartiklar för både offline- och onlinemedier och sociala plattformar. Genom tekniska experiment, kulturellt innehåll och kreativ forskning analyserar kursen hur man kan spegla bildernas dynamik inom modetrendsystemet genom kommunikationskanaler som animation och videostämning.

  • Utveckling och analys av modeformgivning
  • Nya gränser för mode
  • Visuell kommunikation och multimediavideo
  • Emotionell grafik
  • Redigering online och offline
  • Trendanalys och storytelling
  • Innovativa forskningsmetoder och analyser
  • Mångsidig portfölj
Vill du boka ett vägledningsmöte?