Modemanagement, digital kommunikation och media

Detta treåriga kandidatprogram ger en bred utbildning i de kulturella, kreativa och sociala affärssammanhangen inom mode tillsammans med moderna kommunikationskanaler, inklusive onlineverktyg, med video, modefilmer, tryckta och digitala medier …

Modedesign

NABA:s kandidatprogram i modedesign syftar till att förbereda studenterna för yrkeslivet inom den italienska och internationella modebranschen.

Modestyling

Kursen förmedlar nyckelkunskaper inom modetexter, PR- och medieplanering, hantering av modeproduktion, affärsplanering, tidsplanering samt tidsfrister och budgetar för reklam. Kulturstudier om konstens, designens, klädernas och modekulturens historia ger de nödvändiga färdigheterna för att göra en kritisk bedömning.

Modedesign

Kandidatprogrammet i modedesign ger studenterna verktyg för att skapa kläd- och accessoarkollektioner, utveckla strategier och marknadsplaner för modeföretag samt skaffa erfarenhet inom produktutveckling.

Mode, produkt & företagande

Denna treåriga kandidatutbildning fokuserar på klädteknik, produktion och merchandising med ett strategiskt tillvägagångssätt som syftar till att hantera alla aspekter som rör planering, utveckling, tillverkning, distribution, inköp, varumärkesbyggande och marknadsföring av modekollektioner.

Modedesign & accessoarer

Fördjupa dig i modedesign och accessoarer (väskor, skor m.m.) och förbättra dina karriärmöjligheter. Denna kandidatutbildning ger dig chansen att utveckla din stil och kreativitet inom kläder och accessoarer.

Produktdesign

Denna treåriga kandidatutbildning omfattar en blandning av tillämpade manuella, tekniska och digitala designkunskaper (teknisk ritning, 3D-modellering, visualisering och prototyputveckling), i kombination med ett holistiskt tillvägagångssätt på resan mot utveckling av designprojekt.

Modemarknadsföring och management

Programmet syftar till att utbilda en professionell person som kan hantera den tvärvetenskapliga komplexiteten i modesystemet och koppla samman idé- och utvecklingsfasen av produkten till marknadsförings-, kommunikations- och distributionsstrategier.

Management av parfym och kosmetika

Denna treåriga kandidatutbildning ger studenten omfattande kunskaper om livscykeln för parfym- och kosmetikaprodukter inom lyxsegmentet. Med värdefulla insikter i produktutveckling, storytelling och branschspecifika strategier för varumärkeshantering.