Fashion Management, Digital Communication & Media

Detta treåriga kandidatprogram ger en bred utbildning i de kulturella, kreativa och sociala affärssammanhangen inom mode. Tillsammans med moderna kommunikationskanaler, video, modefilmer,  medier med bilder och text samt de mest innovativa teknikerna för att skapa och förbättra affärskommunikationsstrategier specifikt för mode- och lyxmarknaderna.

Studenterna kommer att förstå filosofin, tillväxten och betydelsen av sociala medier i näringslivet och lära sig hur plattformar och de mest innovativa sociala nätverken som Facebook, Instagram, Pinterest och Twitter används för att representera en organisation, marknadsföra en produkt eller ett varumärke och är kraftfulla verktyg för att få kontakt med konsumenter genom att skapa lojala följare.

Programmet lägger fokus på en gedigen kunskap om traditionell och digital marknadsföring, tillsammans med redaktionella färdigheter för digital PR och pressaktiviteter inklusive modeskrivning och redigering, digital storytelling och publicering av reklam och marknadsföring, ekonomi och budgethantering, samt medieplanering, kreativ regi och modefotografering.

Vill du veta mer?

Modemanagement, digital kommunikation och media 2

Fokus

  • Strategier för varumärkesberättande och marknadsföring
  • Traditionella och digitala medier
  • Modeskrivande och effektiv copy, redaktionell
  • Samtida kulturella perspektiv, trender och prognoser
  • Strategier för fotografering och video inom modernt mode

Karriärmöjligheter: chef för digital marknadsföring, medieplanerare/mediechef, kommunikationschef/regissör, marknadsföringschef, designer av multimediainnehåll, redaktör/chef för sociala medier.

Kontakta oss