Mode-management
Fashion Management
Magister 11 månader, dubbel magister 14 månader
Programmet är workshopbaserat med stöd av seminarier, föreläsningar, handledning och fältarbete. Yrkesverksamma inom branschen, programledaren och projektledare kommer att vägleda dig genom individuell coachning och mentorskap.
Kombinationen av ackrediterade kurser och verkliga professionella projekt ger studenterna möjlighet att bygga på sin akademiska grund och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet som är direkt tillämplig på deras framtida karriärer.
Magisterkursen i Fashion Management kombinerar studiet av mode, med fördjupade studier av dess ledningsaspekt. Du kommer att lära dig att svara på förändrade konsumenttrender, skapa varumärkeskännedom om en modelinje och hantera en modekollektion från idé till produktion och distribution. Du kommer att arbeta med projekt relaterade till produktutveckling, merchandising, reklam och modeköp.
Karriärmöjligheter: modevarumärkeschef, modeinköpare, modeförsäljare, produktchef, varumärkesstrateg, evenemangsansvarig, försörjningskedjeansvarig, konsult inom marknadsföring/offentliga relationer, entreprenör inom modebranschen.