Fashion Management & Brand Strategies

Den spännande resan genom skapande, utveckling och ledning av ett lyxmodevarumärke – från den visionära idén till dess lansering och distribution på marknaden.

Kandidatprogrammet i Fashion Management & Brand Strategies förbereder studenterna med de rätta färdigheterna för att leda och utveckla modevarumärken, och introducerar dem till hela modesystemet, från nyskapande start-ups till globala lyxjättar.

Från rollen som Brand Manager och Marketing Manager till entreprenörskap – att studera Fashion Management vid Istituto Marangoni öppnar dörren till framtida karriärer inom modevärlden.

Studieplanen erbjuder ett brett urval av ämnen (inklusive varumärkesstrategi inom mode, projektledning, affärsutveckling och entreprenörskap) som gör det möjligt för studenterna att fördjupa sig både i den kreativa sidan och i affärsaspekterna inom mode, samt att analysera marknadstrender för att få en gedigen förståelse av modeindustrin.

Första året ges också som ettårsprogram i Milano och Florens

Istituto Marangonis ettårsprogram riktar sig till internationella studenter som vill tillbringa ett år på Istituto Marangonis campus i Milano eller Florens tillsammans med studenter från hela världen. Du läser första året på kandidatutbildningen och får vid avslutade kurser ett certifikat ifrån Istituto Marangoni. Du kan också välja att läsa vidare.

Karriärmöjligheter: varumärkeschef, chef för e-handel/detaljhandel/partihandel, inköpare, operativ chef, merchandiser, chef för digital omvandling, affärsanalytiker.

Kontakta oss