Marketing and Communication Management for Fragrances & Cosmetics
Det här magisterprogrammet omfattar teknik, organisation, kommunikation och marknadsföringsverktyg som används inom lyxdoft- och kosmetikaindustrin. Med fokus på den senaste tekniken, inklusive virala plattformar, onlinebloggar, tidskrifter, sociala medier och exklusiva samarbeten med influencers för att engagera konsumenter och intressenter.
Studenterna kommer att utforska marknaden och få en grundlig förståelse för branschens viktigaste egenskaper, tillgångar, dess segment, nischer, konsumentgrupper och hur man kan locka dem genom att kommunicera lyxdrömmen.
Kommunikation och innovationshantering är avgörande för att stärka och genomföra reklamkampanjer och kommunikationsplaner som återspeglar ett varumärkes vision eller profil. De har en strategisk roll i lanseringen av en parfym- eller kosmetikaprodukt och kan avgöra hur framgångsrik den blir. Studenterna kommer att planera och hantera presentationer, evenemang, planer för sociala medier och PR-verksamhet samt aktivt använda de senaste mediekanalerna, t.ex. influencer- och innehållsmarknadsföring.
Kontakta oss for mer info
Fokus
- Innovations- och omvandlingsprocesser
- Lednings- och marknadsföringsstrategier för doftindustrin, ATL/BTL.
- Trendanalys och storytelling
- Hållbarhet och miljövänliga produktionsprocesser
- Visuell kommunikation
Inriktningar
Masterprogrammen inom doft och kosmetika ges inom följande inriktningar:
- Marknadskommunikation & management för dofter och kosmetika
- Management och licensiering av varumärken och kosmetika för doft- och kosmetikaprodukter
- Management av doftupplevelser för lyxindustrin
- Produktmanagement för dofter och kosmetika.
Karriärmöjligheter: chef för innovation och omvandling, chef för evenemang och sociala medier, PR- och kommunikationsansvarig, planerare för sociala medier, KOL- och influensansvarig.