Fashion Business
För att introducera en modekollektion eller en lyxprodukt vidare till grossist- och detaljhandelskanaler krävs en blandning av både konkret affärssinne och kreativ kommunikationsförmåga för att man ska kunna slutföra processen på ett framgångsrikt sätt, fastställa målgrupp, prisnivåer och planera marknadsföring och distributionskanaler.
Studenterna lär sig praktiska färdigheter genom att samarbeta med internationella företag i samband med branschprojekt och fallstudier samt genom gästföreläsningar och föredrag från gästande yrkesverksamma och experter inom sektorn. Utbildningens övergripande mål är att utbilda framtida affärsfolk som kan skapa en giltig affärsplan eller ett kommersiellt förslag, antingen för ett nystartat företag, nya affärsprojekt eller för utveckling av ett befintligt varumärke.
Kontakta oss för mer information
Fokus
- Modesystemet, förutsägelser och konsumentmarknader
- Trender, kulturella rörelser, innovation
- Produktion och tillverkningsprocesser
- Modeinköparens roll
- Marknadsföringsstrategier och kommunikationsverktyg
- Varumärken och varumärkesbyggande
- Ekonomi och förvaltningskontroll
- Modeförsäljning och digital marknadsföring
- Modets historia fram till i dag
- Teori och praktik inom kreativ research
Karriärmöjligheter: detaljhandelschef, affärsutvecklare, kommersiell direktör, projektledare, verksamhetschef
Första året ges också som ettårsprogram i Paris
Istituto Marangoni:s ettårsprogram riktar sig till internationella studenter som vill tillbringa ett år på Istituto Marangoni:s campus i Paris tillsammans med studenter från hela världen. Du läser första året på kandidatutbildningen och får vid avslutade kurser ett certifikat ifrån Istituto Marangoni. Du kan också välja att läsa vidare.