Modehandel

Fashion Business

Fashion business 2

För att introducera en modekollektion eller en lyxprodukt vidare till grossist- och detaljhandelskanaler krävs en blandning av både konkret affärssinne och kreativ kommunikationsförmåga för att man ska kunna slutföra processen på ett framgångsrikt sätt, fastställa målgrupp, prisnivåer och planera marknadsföring och distributionskanaler.

Deltagarna lär sig praktiska färdigheter genom att samarbeta med internationella företag i samband med branschprojekt och fallstudier samt genom gästföreläsningar och föredrag från gästande yrkesverksamma och experter inom sektorn. Programmets övergripande mål är att utbilda framtida affärsfolk som kan skapa en giltig affärsplan eller ett kommersiellt förslag, antingen för ett nystartat företag, nya affärsprojekt eller för utveckling av ett befintligt varumärke.

Fokus

  • Modesystemet, förutsägelser och konsumentmarknader
  • Trender, kulturella rörelser, innovation
  • Produktion och tillverkningsprocesser
  • Modeinköparens roll
  • Marknadsföringsstrategier och kommunikationsverktyg
  • Varumärken och varumärkesbyggande
  • Ekonomi och förvaltningskontroll
  • Modeförsäljning och digital marknadsföring
  • Modets historia fram till i dag
  • Teori och praktik inom kreativ research
Karriärmöjligheter: detaljhandelschef, affärsutvecklare, kommersiell direktör, projektledare, verksamhetschef
Kontakta oss