Modestyling & visuell marknadsföring

Fashion Styling & Visual Merchandising

Modedesign 4

Magister 11 månader, dubbel magister 14 månader

Programmet är workshopbaserat med stöd av seminarier, föreläsningar, handledning och fältarbete. Yrkesverksamma inom branschen, programledaren och projektledare kommer att vägleda dig genom individuell coachning och mentorskap.

Kombinationen av ackrediterade kurser och verkliga professionella projekt ger studenterna möjlighet att bygga på sin akademiska grund och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet som är direkt tillämplig på deras framtida karriärer.

Masterprogrammet i Fashion Styling & Visual Merchandising kombinerar rollerna som visual merchandiser och modestylist för att skapa en ny yrkesprofil: den visuella varumärkeskommunikatören inom modebranschen, vars räckvidd omfattar lookbooks, reklamkampanjer, redaktionella artiklar, webbplatser, sociala medier och multisensoriska butikskoncept.

Du kommer att lära dig hur man förmedlar varumärkesvärdena och identiteten hos en modekollektion genom kraftfull bildbaserad storytelling och visuella marknadsföringsstrategier för skyltning i skyltfönster och i butik.

Karriärmöjligheter: visuell kommunikation av modevarumärken, modestylist, visual merchandiser, utställningsdesigner, arrangör av modevisning, strateger för varumärke och kommunikation, entreprenör, assistent för kändisar.
Behöver du vägledning?