Product Management for Fragrances and Cosmetics
Detta ettåriga program omfattar teknik, organisation och ekonomi för produktion av dofter och kosmetika. Programmet lär ut hur man hanterar affärsfrågor samtidigt som man reagerar på marknadsförändringar och produktinnovationer samt de senaste trenderna inom branschen.
Deltagarna kommer att upptäcka de bästa strategierna för att optimera produktion, marknadsföring, distribution och tillverkning i lyxdoft- och skönhetsmärken. De kommer även introduceras till viktiga ekonomiska resultatindikatorer. De kommer att lära sig hantera alla aspekter från forskning och utveckling till kommunikation. Vad som sker vid lansering av nya parfymer eller skönhetsprodukter, analysera olika marknadssegment och fördjupa sig i de senaste teknikerna för produktpresentation, marknadsföring, distribution, detaljhandel, webbkommunikation och marknadsföring via luktsinnet.
Kursen kommer att ge en översikt över grunderna för parfymeri, ingredienser, sammansättningsprocesser och tekniker med särskilda laboratorieaktiviteter för luktupplevelser. Deltagarna får en förståelse för hur ingredienserna bearbetas till en slutprodukt genom att observera varje steg från innan produktion till slut produktionsprocesser, t.ex. marknadsföring och förpackning.
Kontakta oss för mer information
Fokus
- Parfym- och kosmetikhistoria, visioner, utveckling och trender
- Marknadens sammansättning och segmentering
- Grunderna för affärsverksamhet och produkthantering inom parfymer och kosmetika
- Marknadsintroduktion – lansering av nya produkter
- Viktiga aspekter av inköp, marknadsföring och visuell visning
- Strategier för kommunikation och produkthantering
Karriär: produktchef, varumärkesansvarig, chefer för nyckelkonton, skönhetschefer för detaljhandeln