Produktledning för doft och kosmetika

Product Management for Fragrances and Cosmetics

Studera Produktledning för doft/parfym och kosmetika i Florens

Detta ettåriga program omfattar teknik, organisation och ekonomi för produktion av dofter och kosmetika, och lär ut hur man hanterar affärsfrågor samtidigt som man reagerar på marknadsförändringar och produktinnovationer och de senaste trenderna inom branschen.

Deltagarna kommer att upptäcka de bästa strategierna för att optimera produktion, marknadsföring, distribution och tillverkning i lyxdoft- och skönhetsmärken och introduceras till viktiga ekonomiska resultatindikatorer. De kommer att möta alla aspekter från forskning och utveckling till kommunikation vid lansering av nya parfymer eller skönhetsaxlar, analysera olika marknadssegment och fördjupa sig i de senaste teknikerna för produktpresentation, marknadsföring, distribution, detaljhandel och webbkommunikation samt luktmarknadsföring.

Kursen kommer att ge en översikt över grunderna för parfymeri, ingredienser och sammansättningsprocesser och tekniker med särskilda laboratorieaktiviteter för luktupplevelser. Deltagarna får en förståelse för hur ingredienserna bearbetas till en slutprodukt genom att observera varje steg från förproduktion till efterproduktionsprocesser, t.ex. marknadsföring och förpackning.

Kontakta oss för mer information

Fokus

  • Parfym- och kosmetik-historia, visioner, utveckling och trender.
  • Marknadens sammansättning och segmentering
  • Grunderna för affärsverksamhet och produkthantering inom parfymer och kosmetika.
  • Marknadsintroduktion – lansering av nya produkter
  • Viktiga aspekter av inköp, marknadsföring och visuell visning.
  • Strategier för kommunikation och produkthantering

Karriär: produktchefer, varumärkesansvariga, chefer för nyckelkonton, skönhetschefer för detaljhandeln

Behöver du vägledning?