Studenter vid Domus Academy, från Masterprogrammen i Fashion Design och Fashion Management, fick i uppdrag att utforska nya möjligheter att skapa modedesign som speglar vår samtid.
Projektets mål var att lyfta PepsiCo-varumärkena Pepsi MAX och Rockstar till nya ikoniska och bärbara plagg som inte bara inspirerar och engagerar konsumenter, utan även tar hänsyn till viktiga aspekter som tillhörighet, identitet och hållbarhet.
Efter en intensiv workshop har tolv internationella studenter från Domus Academy arbetat i mer än tre månader med att utveckla sina kollektioner, där kreativitet, innovation och strategiskt tänkande varit i centrum.
Vid workshopens slut valde representanter från företaget och varumärkena två vinnare: Louis Lanting (Nederländerna) för Rockstar och Zih Ling Chen (Taiwan) för Pepsi MAX.
Utifrån de utvalda kollektionerna skapades prototyper och visades under Fashion Graduate Italia 2021 i Milano, en prestigefylld showcase där nya talanger inom mode får möjlighet att presentera sina arbeten.
Dessutom kommer dessa kapselkollektioner att ställas ut på PepsiCo Design and Innovation Center i New York City, där de når en global publik och fortsätter att inspirera inom mode, design och varumärkesinnovation.
Relaterade utbildningar: