Fragrances & Cosmetics Management

Denna treåriga kandidatutbildning ger studenten omfattande kunskaper om livscykeln för parfym-, skönhet- och kosmetikaprodukter inom lyxvarusegmentet. De får värdefulla insikter i produktutveckling, storytelling och branschspecifika strategier för varumärkeshantering.

Studieplanen kombinerar teori och praktiskt arbete för att främja interaktion mellan alla som är involverade i att skapa och marknadsföra dofter och skönhetsprodukter, inklusive hudvård och smink. Studenterna kommer att utforska frågor som rör planering, utveckling, produktion, distribution, inköp, varumärkesbyggande och marknadsföring. Med fokus på licensiering. Studenterna kommer att lära sig att kombinera kreativitet, teknisk expertis och strategiskt tänkande för att omvandla kreativa idéer till framgångsrika produkter.

Management av parfym och kosmetika 2

Studenterna kommer gå igenom varumärkesstrategier, produktdesign för parfymer, parfym- och kosmetikahistoria, produktions- och kommunikationsprocesser, sociologi, antropologi och psykologi vilket ger studenterna en unik möjlighet att bygga upp en omfattande kompetens för att hantera varje aspekt av produkt- och varumärkesutveckling.

Programmet kommer också att ge en översikt över aktuella frågor som påverkar branschen. Bland annat hållbarhet, integration och digital omvandling. Vilket leder till en djup förståelse för produkternas sociala och miljömässiga påverkan för att främja ett hållbart tillvägagångssätt. Erfarna chefer kommer att vara mentorer för deltagarna så att de kan jobba på din problemlöning genom projektbaserade arbeten.

Fokus

  • Varumärkesstrategier för skönhetsprodukter inom lyxsegmentet
  • Forskningsmetoder och trendanalyser
  • Förpackningsdesign
  • Tekniker och erfarenheter för träning av luktsinnet och näsan.
  • Ekonomi och marknadsföringsstrategier

Karriärmöjligheter: varumärkeschef, produktchef, marknadsföringschef för handel, kommunikationsansvarig

Vill du veta mer?