Creative Technologies

Programmet fokuserar på CGI och förbereder studenter för karriärer inom speldesign, VFX och 3D. Under utbildningen arbetar de med banbrytande digitala tekniker för virtuell produktion, inklusive realtids-VFX, karaktärsdesign och animation med motion capture.

Kandidatprogrammet kännetecknas av en stark koppling till designarbete och workshops där man fördjupar sig i nutidens multimedia och digitala produktioner. Stor uppmärksamhet ägnas åt VR, MX och experiment med virtuell design.

Fokus

  • Producera visuella effekter
  • Skapa 3D-figurer och -miljöer
  • Utforma videospel
  • Använda innovativa tekniker och teknologier (Mocap, AI, virtuell produktion)

Karriärmöjligheter: creative technologist, technical artist, VFX artist, compositor, colourist, 3D artist, character designer, CGI animator, game developer, speldesigner, spelutvecklare.

Första året ges också som ettårsprogram

NABAs ettårsprogram riktar sig till internationella studenter som vill tillbringa ett år på NABAs campus i Milano tillsammans med studenter från hela världen. Du läser första året på kandidatutbildningen och får vid avslutade kurser ett certifikat ifrån NABA. Du kan också välja att läsa vidare.

Vill du veta mer?

Speldesign & Kreativ teknik 2

Specialisering: Speldesign

Specialiseringen inom speldesign har som mål att utbilda speldesigners och tekniska konstnärer som kan hantera alla faser som är användbara och nödvändiga för att utveckla ett videospel, genom att lära sig de viktigaste instrumenten för att skapa berättelser, miljöer, karaktärer och utveckla interaktiva och spelbara prototyper.

Stor uppmärksamhet ägnas åt analysen av de viktigaste spelmotorerna som används i videospelbranschen samt åt de senaste teknikerna för virtual reality (VR) och virtuell produktion för att på bästa sätt vara redo att möta behovet hos det ständigt ökande antalet digitala underhållningssektorer.

Speldesign & Kreativ teknik 3

Specialisering: 3D och VFX

Specialiseringen VFX och 3D syftar till att utbilda VFX- och 3D-artister som kan hantera alla användbara och nödvändiga steg i utvecklingen av visuella element för film, evenemang och spel.

Studenterna får möjlighet att lära sig de viktigaste teknikerna för live-actionfilmning på green screen och LED-väggar, skapande och hantering av 3D-figurer och -miljöer, klassisk animation för nyckelbilder, avancerad animation med Motion capture-system för kropp och ansikte, användning av off-line-renderingar samt de modernaste teknikerna för virtuell produktion i realtid.

Kontakta oss