Skolan tillkännager ett nytt projekt med Creators Club, som förenar mode med rojiblanca-identiteten.
Atlético de Madrid har alltid förkroppsligat värden som beslutsamhet, äkthet och laganda. Med dessa principer i åtanke lanserar klubben en ny tävling för studenterna vid Istituto Marangoni Milano.
Projektet, som är en del av Creators Club-initiativet, bjuder in både studenter på grundnivå och masterstudenter i modedesign att omtolka klubbens visuella identitet och principer genom ett modeperspektiv och varje ung designers unika stil.
Målet är tydligt: att sammanföra passionen för fotboll med stilistisk innovation och skapa unika plagg som uttrycker intensitet, laganda och beslutsamhet. Studenterna kommer att fördjupa sig i klubbens historia och undersöka dess essens för att översätta den till en modern estetisk vision.

De bästa projekten kommer presenteras i Madrid, där finalisterna får möjlighet att lära sig mer om kopplingen mellan sport och modedesign genom ett exklusivt möte med klubben. En expertpanel kommer att välja ut det vinnande projektet, som kan komma att integreras i framtida samarbeten mellan Atlético de Madrid och Istituto Marangoni Milano.
Fotboll är idag mer än bara en sport; det är ett kulturellt uttryck, en stil och en vision. Med det här projektet vill vi fortsätta att stödja nya talanger som delar det här perspektivet, säger arrangörerna.
Genom detta initiativ bekräftar Atlético de Madrid och Istituto Marangoni Milano sitt engagemang för att fostra unga talanger och utforska nya kreativa horisonter. Projektet har lanserats; nu är det upp till studenterna att släppa loss sin kreativitet!