Fashion Digital Marketing
Denna ettåriga masterutbildning är ett intensivt program som analyserar utvecklingen av modebranschen när det gäller marknadsföring, kommunikation och kultur. Med syftet att förbereda studenterna för att jobba inom digital marknadsföring samt skapa specifikt innehåll och strategier för mode- och livsstilsmärken.
Genom teoretiska och projektbaserade kurser om digital teknik, verktyg och medier där föreläsningar kompletteras med seminarier och workshops, kan studenterna utveckla ett självständigt, innovativt och hållbart tillvägagångssätt.
Fokus
- Att förstå innehållet, de uttrycksfulla språken och verktygen som ligger till grund för digital marknadsföring inom modebranschen och livsstilssektorn
- Att få kompetens att utforma, planera och genomföra strategier för mode och digitala system
- Att utveckla studentens kompetens att hantera olika situationer självständigt eller genom teamwork, samt utveckla deras förmåga att interagera med yrkesverksamma personer
Karriärmöjligheter: digital marknadsföringschef, digital projektledare och strateg, skapare av digitalt innehåll, skapare av display och reklam, ansvarig för webb och social marknadsföring, chef för e-handel, digital PR, SEO-ansvarig, community manager.