Sortera efter program:
Ettårsprogram
Kandidatutbildning 
Master

Sortera efter skola:
NABA
Istituto Marangoni

Sortera efter stad:
Milano
Rom
Florens

Det kommande decenniet kommer att kännetecknas av en allt kraftfullare, intensiv, utbredd och specialiserad teknik, som kommer att vara nödvändig och närvarande i skapande yrken

Syftet med Media och ny teknik är att öppna en dialog mellan studenter och yrkesverksamma inom följande områden: regi, manusförfattande, fotoregi, teori om konst och medier, speldesign och spelutveckling, 2D- och 3D-animation och modellering, karaktärsdesign, ljudredigering och ljuddesign, VFX, kreativ teknik, interaktion och UX-design.

Kontakta oss för vägledning

Är du intresserad av speldesign, animation, film och digital konst? Besök vår dedikerade webbsida:

Spelstudier.se

Speldesign & kreativ teknik

Programmet utforskar CGI-världen och syftar till att utveckla yrkesverksamma personer inom områdena Spel, VFX och 3D. Under hela programmet arbetar studenterna med de mest innovativa digitala teknikerna: från virtuell produktion för att utveckla VFX i realtid, till karaktärsdesign och animation med hjälp av motion capture-system.

Film & Animation

Utbildningen fokuserar på de viktigaste aspekterna/huvudfrågorna inom audiovisuell produktion, i den alltmer hybrida miljön med film, videospel och animation, och utforskar språk, historia, skrivande, tekniker för inspelning, redigering och efterproduktion, 2D- och 3D-animationer, fotografering, ljuddesign, speldesign och interaktiva multimedieinstallationer.

Manus för serier

Screenwriting for Series Denna masterutbildning är ett intensivt program som blandar teorier, metoder och designövningar. Genom att utveckla kunskaper i hur man analyserar kulturer och tyder nutidens språk, syftar denna master till att utbilda professionella personer inom området audiovisuella manusförfattare. […]

Kreativ mediaproduktion

Creative Media Production NABA:s masterprogram i kreativ mediaproduktion utforskar komplexiteten i en värld som hanteras och tolkas av analoga och digitala verktyg, så som videokameror och mikrofoner samt stora datamängder och maskininlärning. Genom kreativa uttryck i experimentella medier och ny […]