Missade du Istituto Marangonis öppet hus i december så har du möjlighet att hålla dig uppdaterad med dessa videos: Design i Milano Mode i Milano Mode och konst i Florens […]
Missade du Istituto Marangonis öppet hus i december så har du möjlighet att hålla dig uppdaterad med dessa videos: Design i Milano Mode i Milano Mode och konst i Florens […]
Studenter vid Istituto Marangoni i London har tillgång till råd och tips ifrån Career Service. En professionell rådgivningstjänst som hjälper till att sammanföra utbud och efterfrågan på arbetsmarknaden. Hur förbereder […]
Växtbaserat material – made in Italy Domus Academys student Selen Tavtin, som studerar en master i Fashion Management, har utvecklat ett växtbaserat material för att skapa alternativ till läderindustrin. Selen […]
DATUM & TID: Måndag, 14 november 2022, kl. 10:00 (CET, GMT+1) FÖRELÄSARE: Luca Belotti, kursledare för masterutbildning i mode- och textildesign och kursledare för masterutbildning i modejuridik. Längd: 40 minuter […]
Datum & tid: Onsdag, 19 oktober 2022, kl. 15:30 (CET, GMT+1) Föredragshållare: Valeria Battel, professor i kostym- och modehistoria och modemarknadsföring. Längd: 40 minuter + frågor och svar i direktsändning […]
Paris Fashion Week avslutades nyligen. 30 000 besökare och 21.5 miljoner euro spenderades i klädesbutiker. Svårt att argumentera bort att Paris är bland de fyra bästa modestäderna i världen. Paris, […]
Kursen går igenom viktiga aspekter av illustration och grafisk designteknik, inklusive studier av form, färg, mönsterkonstruktion och drapering samt en noggrann analys av tekniker för tillverkning av kläder. Med en solid grund i modesystemet introduceras deltagarna till många aspekter av branschen.
Denna treåriga utbildning omfattar en blandning av tillämpade manuella, tekniska och digitala designkunskaper (teknisk ritning, 3D-modellering, visualisering och prototyputveckling), i kombination med ett holistiskt tillvägagångssätt på resan mot utveckling av designprojekt; genom att arbeta individuellt och i team vårdas och utvecklas kreativa talanger inom designprocessen.
Denna heltidskurs fokuserar på klädteknik, produktion och merchandising med ett strategiskt tillvägagångssätt som syftar till att hantera alla aspekter som rör planering, utveckling, tillverkning, distribution, inköp, varumärkesbyggande och marknadsföring av modekollektioner.