Modehuset, som grundades av två alumner ingår i den officiella kalendern för Paris Fashion Week, och presenterade en stämningsfull kollektion inspirerad av berömda amerikanska svartvita filmthrillers.
Hitchcock-silhuetter, svarta läderklänningar som sveper in mystiska kvinnors kroppar, som hjältinnorna i amerikanska film noirs från 1940-talet. Det var i linje med denna fascinerande återuppväckelse som Mara Boyarovskaya visade sin FW24-kollektion på Istituto Marangoni i Paris, som agerade dekor för denna stämningsfulla modepresentation.
En bekant plats för Maria, som studerade och utbildade sig där, för att ta över utmaningen att bli modedesigner. På Marangoni träffade hon Artem Kononenko, nu modefotograf , med vilken hon 2017 skapade den maison de couture som bär hennes namn, som idag distribueras av prestigefyllda återförsäljare som La Samaritaine eller farfetch.com.
Under 7 år har varumärket vuxit och de två Marangoni-studenterna kan nu stolt visa upp resultatet av modern, betoningsfylld kreativitet. Maria förklarar att hennes kläder ”exemplifierar vårt engagemang för innovation men också resonerar med individer som söker en touch av drama i sin garderob ”. Innan hon lanserade sitt eget märke hade Maria arbetat på Givenchy och John Galliano, två erfarenheter som verkligen förklarar hennes smak för skarpa skräddare och en raffinerad, edgy estetik.